Blog Archive
Använder Blogger.
Etiketter
- 3an
- 3dim
- Aktiviteter
- Animation
- Bild
- Biologi
- broderi
- Brännbollsrurnering
- clowner utan gränser
- drama
- elevens val
- Engelska
- Engelska år 6
- Enkätundersökning
- entreprenörsskap
- F-2
- fakta
- FN-dagen
- fotbollsturnering
- Friluftsdag
- Fysik
- Författarintervju
- Förskolan
- Förskoleklass
- Försäljning
- geografi
- GOTD
- grupparbete
- gruppuppgift
- Halloween
- Hem-och konsumentkunskap
- Hemkunskap
- hkk
- Hållbar utveckling
- högläsning
- idrott
- IKT
- intervju
- iPad
- IT-baserat lärande
- Jul
- Kalix Folkhögskola
- Kemi
- kärlek
- Laborationer
- Likabehandling
- Likabehandlingsarbete
- Lucia
- Läsgrupper
- läsning
- matematik
- Multimedia
- musik
- Mässor
- Norrskenet
- Norrskenets Friskola
- Norrskensloppet
- pepparkakshus
- Pippi
- pyssel
- påsk
- Radio
- Rast
- redovisning
- Religion
- Rysslandsresan
- samarbete
- samarbete mellan stadierna
- Skolmaten
- skolstart
- skolutveckling
- skrivprojekt
- Skype
- Slöjd
- SO
- spel
- Stop motion
- storskolan
- Studiebesök
- svenska
- sömnad
- Teater
- Teknik
- Teknik år 5 grupparbete
- temaarbete
- Textilslöjd
- turnering
- Ungdomens vinterspel
- utomhus
- Veckans bloggare 4-5
- vinter
- Välkomna
- Värdegrundsarbete
- webbstjärnan
- år 1
- År 3
- år 3-4
- År 3-5
- År 4
- År 4-5
- år 4-9
- År 5
- år 6
- år 6-9
- År4-5
- Öppet hus
- Övrigt
Just nu på F-5
30 januari 2015
Argumentera
Tillsammans två och två fick sedan eleverna det svåra uppdraget att sälja "osäljbara saker" tex en rutten banan, en trasig hockeyklubba, en tom schampoflaska osv. De skulle komma på argument för vad man kunde använda den till istället och försöka övertyga oss andra som var eventuella köpare.
Unni och William skulle försöka övertyga oss att köpa en bok som saknade de sista 2 kapitlen. Deras främsta argument var - "då kan läsaren få skriva slutet själv, precis som man vill ha det"
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
0 kommentarer:
Skicka en kommentar