Använder Blogger.

Just nu på F-5

Facebook

23 maj 2014

Trygghet, trivsel och gemenskap

Så skulle jag som tf rektor sammanfatta Norrskenet i Kalix. Detta läsår börjar snart lida mot sitt slut och jag kommer med varm hand lämna över rektorsuppdraget till vår nya rektor, Linda. Jag tycker att denna termin har varit väldigt givande, utvecklande och fylld med glädje. Jag har fått chansen att komma närmare alla underbara elever från förskola till år 9 och har fått vara loket som tillsammans med personalen lett vår skola framåt. 

Idag var jag, i vanlig ordning, rastvärd efter lunchen. Elever från år 3-7 var samlade ute på gården, att se hur en elev i år 3 växer av att en elev i år 7 berömmer honom för sin insats i kubb värmer mitt hjärta och jag ler när jag blickar ut över gården och ser vilken glädje dessa elever sprider. En lärare kommer ut på sin lunchrast och lirar lite basket med några grabbar, bara för att han vill. Vi trivs och vi tycker om vårt jobb och vi värdesätter relationen vi har till våra elever. 

Jag som rektor är otroligt stolt över att vara en del av denna gemenskap och jag är oerhört stolt över elever, barn och personal på Norrskenet i Kalix.

Emma, tf rektor





0 kommentarer: