Blog Archive
Använder Blogger.
Etiketter
- 3an
- 3dim
- Aktiviteter
- Animation
- Bild
- Biologi
- broderi
- Brännbollsrurnering
- clowner utan gränser
- drama
- elevens val
- Engelska
- Engelska år 6
- Enkätundersökning
- entreprenörsskap
- F-2
- fakta
- FN-dagen
- fotbollsturnering
- Friluftsdag
- Fysik
- Författarintervju
- Förskolan
- Förskoleklass
- Försäljning
- geografi
- GOTD
- grupparbete
- gruppuppgift
- Halloween
- Hem-och konsumentkunskap
- Hemkunskap
- hkk
- Hållbar utveckling
- högläsning
- idrott
- IKT
- intervju
- iPad
- IT-baserat lärande
- Jul
- Kalix Folkhögskola
- Kemi
- kärlek
- Laborationer
- Likabehandling
- Likabehandlingsarbete
- Lucia
- Läsgrupper
- läsning
- matematik
- Multimedia
- musik
- Mässor
- Norrskenet
- Norrskenets Friskola
- Norrskensloppet
- pepparkakshus
- Pippi
- pyssel
- påsk
- Radio
- Rast
- redovisning
- Religion
- Rysslandsresan
- samarbete
- samarbete mellan stadierna
- Skolmaten
- skolstart
- skolutveckling
- skrivprojekt
- Skype
- Slöjd
- SO
- spel
- Stop motion
- storskolan
- Studiebesök
- svenska
- sömnad
- Teater
- Teknik
- Teknik år 5 grupparbete
- temaarbete
- Textilslöjd
- turnering
- Ungdomens vinterspel
- utomhus
- Veckans bloggare 4-5
- vinter
- Välkomna
- Värdegrundsarbete
- webbstjärnan
- år 1
- År 3
- år 3-4
- År 3-5
- År 4
- År 4-5
- år 4-9
- År 5
- år 6
- år 6-9
- År4-5
- Öppet hus
- Övrigt
Just nu på F-5
23 januari 2014
Hållbar utveckling
Vad innebär det? Vad kan vi människor göra för att försöka få vår planet att må så bra som möjligt? Vi har tittat lite närmare på förnyelsebara och icke förnyelsebara naturresurser. Idag pratade vi mer om det viktiga vattnet och lärde oss hur vattnets kretslopp fungerar. Tänk att vi dricker och badar i samma vatten som dinosaurierna gjorde för länge länge sedan!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
0 kommentarer:
Skicka en kommentar