Använder Blogger.

Just nu på F-5

Facebook

24 mars 2011

Vilken bra lektion det var idag!

Ja, vad mer finns att säga när eleverna själva kommer fram till samma sak som en själv? Jag pratar om engelska med år 6 och vårt pass i onsdags. Ett pass på 70 minuter som kändes som 40 minuter. Lektionen var uppdelad i två arbetspass med fruktpaus i mitten. Eleverna fick själva välja arbetsuppgifter som jag skrivit upp på tavlan. Själv gick jag runt och lyssnade på när varje elev läste en kortare text högt för mig. Alla jobbade med olika saker och kunde utgå från sina egna behov. Vi kan kort och gott konstatera att vi befann oss på samma tågstation vid samma tidpunkt och hade samma resmål. =)

När jag lämnade klassrummet kände jag mig nöjd. Nöjd över att det gick så bra och att alla i klassen tog uppgifterna på stort allvar. Nöjd över att det var onsdag och nöjd över att...

... nej snarare överlycklig över att under vägen till matsalen få ta del av en utvärdering på en sjätteklassares vis:

"Vilken bra lektion det var idag!"(läs med glitter i ögonen)

// Anna

0 kommentarer: